Strona została przejęta przez
Polski Portal Karate Kyokushin - kyok.pl.

Jesteś początkującym karateką, doświadczonym zawodnikiem, trenerem karate, a może po prostu chcesz się dowiedzieć czym jest karate kyokushin? Na kyok.pl spotkasz się z niezwykłą atmosferą i łatwo znajdziesz to, co Cię interesuje!

Trening

        W zależności od sekcji i od instruktora różne są metody prowadzenia treningu wschodnich sztuk walki. W dużej mierze sposób prowadzenia zajęć zależy od wiedzy osoby prowadzącej je i od rezultatów jakie pragnie osiągnąć. Ogólnie metody prowadzenia zajęć możemy podzielić na dynamiczne i statyczne. Większość sekcji preferuje metody dynamiczne (biegi, podskoki, techniki w ciągłym ruchu itd.), ale warto wspomnieć także o klubach gdzie zajęcia prowadzone są metodą statyczną. Kilka lat temu obserwowałem bardzo ciekawy trening w sekcji doshinkan karate polegający na rozmasowaniu każdej części ciała z osobna. Nie ma sensu spierać się o to, która z metod jest skuteczniejsza- -metoda dynamiczna czy też statyczna. Porównując sprawność osób uprawiających aerobik i stretching, możemy stwierdzić, że obiema możemy dojść do takich samych rezultatów.


    Ogólnie trening sztuk walki możemy podzielić na następujące fazy:

  • Rozpoczęcie zajęć

  • Rozgrzewka

  • Trening technik podstawowych

  • Trening układów i technik zaawansowanych

  • Część siłowo-rozluźniająca

  • Zakończenie



Rozpoczęcie

        W części tej następuje przewitanie się instruktora z uczniami. Podczas ceremonii powitania należy znaleźć chwilę czasu na medytację. Podczas medytacji należy oderwać się od otaczającej nas rzeczywistości i opróżnić nasz umysł od niepokojących go myśli. Trudno w naszym kręgu kulturowym wymagać od adeptów, aby ślepo naśladowali Azjatów i żeby medytowali tak jak oni. Do tego , jeśli ktoś tego pragnie, można dojść tylko samemu i to po latach ćwiczeń. Biały człowiek powinien podczas medytacji skupić się na celu jaki sam pragnie osiągnąć.

        Nie powinno pomijać się tej części treningowej ale należy podejść do niej z innego punktu widzenia. Każdy człowiek przed ważną decyzją życiową lub egzaminem potrzebuje chwili zastanowienia i samotności aby uspokoić swoje rozbiegane myśli i bezstronnie o wszystkim pomyśleć. Każdy z ćwiczących przed zajęciami powinien oddać się właśnie takiej medytacji i potraktować każdy trening, jako nowe doświadczenie życiowe.

Rozgrzewka

        Polega, tak jak już wcześniej wspomniałem, na dynamicznym lub statycznym rozgrzaniu wszystkich grup mięśniowych. W zależności od tego, jaki będzie trening techniczny, należy poświęcić największą uwagę rozgrzaniu odpowiedniej grupy mięśniowej.

        Właściwe przeprowadzenie rozgrzewki znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo późniejszego wystąpienia kontuzji. Rozgrzewka nie powinna być zbyt forsowna, aby w następnym etapie skupić się na technice a nie na zmęczeniu.

Bieg

Ćwiczenie technik podstawowych

        W tej części , ćwiczymy techniki podstawowe zwiększając stopniowo skalę trudności. Nie należy ich zaniedbywać albowiem właśnie ich prostota daje im niezwykła skuteczność (o ile oczywiście, są perfekcyjnie wyćwiczone)

Ćwiczenie technik łączonych i układów

        Po przećwiczeniu pojedynczych technik należy przejść do łączenia ich w krótkie układy. Na zakończenie części technicznej należy skupić się na układach walki bez broni i z bronią.

Ćwiczenia siłowe i rozluźniające

        Część treningu mająca na celu zwiększenie siły i wytrzymałości u adeptów , popularnie zwana "siłówką", jest chyba najmniej lubianą częścią zajęć. Wykonuje się w niej ćwiczenia siłowe takie jak pompki, skłony w leżeniu, przysiady itd. Może być oczywiście przeprowadzana z przyrządami lub bez. Zamożniejsze sekcje mogą wykorzystywać wszelkiego rodzaju sztangi, atlasy i bardziej wymyślny sprzęt, inni natomiast muszą zadowolić się metodami tradycyjnymi. Po wykonaniu ćwiczeń siłowych, powinno się rozluźnić wszystkie mięśnie spięte poprzednimi ćwiczeniami. Dobry efekt otrzymuje się również wtedy, gdy na zakończenie wykonuje się ćwiczenia rozciągające.

Zakończenie

        Na koniec treningu znowu stajemy na zbiórce . Jest wtedy czas, aby omówić sprawy organizacyjne oraz, aby zadawać pytania związane z odbytym treningiem. W części tej powinniśmy znowu znaleźć chwilę czasu na medytację.

Tekst zaczerpnięty z serwisu budokan.pl.

<<< home
Ustaw stronę jako startową! Dodaj stronę do Ulubionych! Kontakt z autorem
Zapis strony Drukowanie strony

poleć stronę...
księga gości
forum

Liczba odwiedzin:

Jesteś sympatykiem kyokushin?
Tak
Nie
Zobacz wyniki

o stronie
o autorze

Aktualizacja:
HOME

© Albert Dabiński. All rights reserved.